Hierbij enige voorbeelden van eerder geschreven teksten voor klanten van diverse pluimage.
- website voor Rijschool Tempo (tekst & begeleiden ontwerp)
- artikel 'Incident', Multidisciplinair vakblad voor hulpverleners
- artikel Koninklijk Horeca Nederland
- folder ANWB
- ledenbrief ANWB
- advertentie Motor Mercuur
- brochure AVIS Lease
- advertentie GeoPerfect
- direct mail Allwin Systems
- advertentie Van Ruiten Fietsen
- direct mail: webpromotion voor VR Instore & Outdoor Signing
- webcontent Van Raalte Instore & Outdoor Signing
Hier vindt u voorbeelden van mijn columns
|
Basic
Life Support is méér dan EHBO Door Arjan Gout ‘Basic Life Support’ is
een aanvullende training voor hulpverleners. Het is een korte,
praktijkgerichte opleiding die politieagenten, brandweerlieden, wegenwachters
en bergingspersoneel handvatten biedt om in noodgevallen levensreddend te
kunnen optreden in afwachting van professionele medische hulp. Hoe zijn
de ervaringen met BLS? Wat komt er allemaal bij kijken? Peter van Linder is
opleidingscoördinator bij de regiopolitie Brabant-Noord. "Wij noemen BLS
gewoon reanimatie, laten we niet te moeilijk doen." De cursus wordt gegeven
op locatie bij de verschillende korpsen door een verpleegkundige van het
bedrijf Medac. "Voordat we eraan begonnen is er uitvoerig vooroverleg
geweest om de inhoud van de cursus en onze wensen door te nemen. Wij laten de
cursus elke anderhalf jaar volgen door alle circa duizend uitvoerende
medewerkers in onze regio." Van Linder is wel te spreken over de cursus
maar cijfers over hoe vaak er levensreddende handelingen zijn uitgevoerd,
heeft hij niet. First responders Wat houdt BLS precies in?
Jos de Veer, initiatiefnemer van Medac, omschrijft het als volgt: "BLS
kun je het best omschrijven als levensreddend handelen door degene die het
eerst bij een ongeval arriveert. BLS kent in elk geval het instandhouden van
de vitale functies zoals het bewustzijn, de ademhaling en de bloedsomloop.
Dit alles om de professionele hulpverlener in staat te stellen Advanced Life
Support uit te voeren." ALS is de volgende fase
in de hulpverlening voordat een ongevalslachtoffer in het ziekenhuis belandt.
Bij ALS gaat het om de toepassing van professionele medische hulp door artsen
en/of ambulancepersoneel, doorgaans met gebruikmaking van medicatie en/of
medische apparatuur. BLS is bedoeld om de periode te overbruggen die ligt
tussen de aankomst van de first responder en de ambulance en in sommige
gevallen de traumaheli. Pim Folkerts van de
Regiopolitie Friesland is enthousiast over de opleiding BLS. Hij organiseert
de trainingen binnen zijn korps. "In 1994 zijn we op kleine schaal
begonnen met de eerste reanimatielessen voor hulpverleners. Sindsdien heeft
dit project zich steeds verder ontwikkeld en vorig jaar was er echt een
doorbraak. We hebben er toen een allesomvattende praktijkgerichte cursus van
kunnen maken. Een samenwerkingsproject tussen politie, brandweer en het
opleidingsinstituut Friese Poort." Beroepsvaardigheden Folkerts: "BLS of
‘ongevalbeheersing’ zoals wij het noemen, is onderdeel van de bredere
training ‘beroepsvaardigheden’. Deze training wordt jaarlijks aan zo’n
duizend medewerkers gegeven, alle mensen die op de weg en op straat hun
dienst vervullen en dus potentieel een first responder kunnen worden. Die
beroepsvaardigheidstraining bestaat in hoofdzaak uit vijf onderdelen:
aanhoudings- en zelfverdedigingstechnieken, de schietopleiding/schiettoets en
de gevaarbeheersing. Deze drie onderdelen verzorgen wij zelf omdat wij daar
als politieorganisatie nu eenmaal bij uitstek deskundig in zijn. Onderdelen
vier en vijf zijn het reddend zwemmen en de ongevalbeheersing. Die twee
trainingsonderdelen laten wij verzorgen door Friese Poort." "BLS gaat veel
verder en dieper dan EHBO", stelt Folkerts. "Je leert er zoveel
méér! Neem nou de situatie dat je arriveert bij een wrak na een ongeval.
Welke sporen kun je onderkennen? Lekt er vloeistof? Wat betekent dat en hoe
ga je ermee om? Is er een dreigend gevaar en wie moet je verder
inschakelen?" In het algemeen leren wij
onze mensen goed te kijken en na te denken; hoe ga ik het voertuig binnen om
levensreddend te handelen? Doe ik dat via de bestuurdersstoel, de
passagiersstoel, of van achteren? Elk geval is weer anders. Het gaat erom in
iedere situatie de juiste keuze te maken." Het gaat erom
hulpverleners bewust te maken van de gevaren op en rond de plaats van het ongeval.
Ook belangrijk is het elkaar herkennen. Wie heeft de leiding? Politie,
brandweer en ambulance hebben ieder hun eigen OVD. Belangrijk is, dat je
elkaar goed en tijdig weet te informeren. De hulpdienst die als eerste op de
ongevalplek komt, begint onmiddellijk met levensreddend handelen. Maar
wanneer meerdere hulpverleningsdiensten aanwezig zijn, nemen de
ambulancemedewerkers in principe de leiding. Zij weten vanuit hun
deskundigheid het beste wat er moet gebeuren met de slachtoffers. En zij
geven advies aan de brandweer hoe zij bijvoorbeeld gewonden het best kunnen
bevrijden uit een beknelling. Wij als politie nemen dan de taak op ons de
ongevalplek af te zetten en vrij te houden en op die manier het personeel van
de ambulance en de brandweer te ondersteunen." BLS is nog vrij nieuw en
de opleiding is niet wettelijk voorgeschreven. De financiering van de cursus
moet komen uit de eigen middelen van een korps. Folkerts: "Daar vinden
we het belangrijk genoeg voor. Het is een duidelijke bijdrage aan de professionaliteit
van ons optreden. En we merken het ook in de praktijk. Er is een veel betere
afstemming gekomen met en ondersteuning van het ambulancepersoneel. Het is
een goed scholingstraject. In de toekomst hopen we BLS uit te breiden met
AED-apparatuur." Folkerts stelt dat dit te maken heeft met de
infrastructuur van het platteland. "De wettelijke aanrijdtijd van een
ambulance wordt vaak niet gehaald, het duurt soms wel twintig minuten of
langer voor die arriveert. Levensreddende hulp is dan absoluut noodzakelijk."
Opleidingsinstituut Friese Poort is bezig om bij alle korpsen in het land
animo te wekken voor de cursus. "Er zijn nog behoorlijk wat korpsen waar
de EHBO-opleiding wordt verzorgd door medewerkers van het Groene Kruis en
daar blijft het dan bij, daar is nog helemaal geen sprake van Basic Life
Support!" Training-op-maat Bouke Cuperus is
cursusleider bij Friese Poort Opleidingen. Hij deed zijn ervaring op door
twaalf jaar als verpleegkundige te werken bij de spoedeisende hulp.
Vervolgens heeft hij zich via een studie aan de Rijksuniversiteit Groningen,
ontwikkeld tot verplegingswetenschapper. De cursussen die Friese
Poort verleent worden onderscheiden in reanimatie, bedrijfshulpverlening en
training-op-maat. De laatste categorie is van toepassing op de politie- en
brandweerkorpsen in Friesland. Cuperus: "Feitelijk
is die ‘training-op-maat’ een antwoord op de scholingsvraag die vanuit de
korpsen kwam. We hebben een reader laten schrijven door een
ambulanceverpleegkundige die gewend is om slachtoffers uit wrakken te
bevrijden. Vervolgens heeft de brandweer er zijn expertise op losgelaten en
daaruit is tenslotte de opleiding ontwikkeld." Volgens Cuperus zit de
meerwaarde van BLS ten opzichte van EHBO vooral in de factoren ernst en tijd.
"Kort samengevat kun je zeggen dat je in een EHBO-situatie de tijd hebt
om op je gemak een verbandje aan te leggen. BLS pas je toe wanneer de
verwondingen levensbedreigend zijn en elke seconde telt. Geen richtlijnen Basic Life Support is niet
landelijk geregeld, er zijn geen richtlijnen, geen verplichtingen. "Dat
is zo. Sommige korpsen lopen op dit gebied echt achter. Nu is het wel zo dat
deze technieken in dunbevolkte plattelandsgebieden noodzakelijker zijn dan in
stedelijke gebieden zoals de Randstad. De wettelijke aanrijdtijd voor de
brandweer is zeven minuten, voor de ambulance vijftien minuten. Vaak is een
motoragent, een politieauto of de brandweer eerder ter plaatse dan de
ambulance." Cuperus: "Je ziet
een zekere verschuiving van BLS naar ALS, van basic naar advanced. Zo heeft
de brandweer van Franeker sinds kort een AED op de auto’s; wij hebben
daarvoor de training verzorgd. Volgend jaar worden waarschijnlijk dertig
politiewagens van de parate dienst uitgerust met AED’s. Wegenwacht als first
responder Ook de wegenwacht krijgt
tijdens de uitvoering van hun werk regelmatig te maken met slachtoffers.
Michel Straathof, coördinator van de afdeling Opleidingen vertelt:
"Wegenwachters zijn er voor het buitensleutelwerk, zij zijn geen eerstelijns
hulpverleners. Maar wegenwachters zijn wel voortdurend op de weg en dus vaak
als eerste bij een ongeval aanwezig. Daarom wordt de wegenwacht al sinds de
oprichting in 1947 door het Rode Kruis voorzien van materiaal. De wegenwacht
is een zogenaamde vooruitgeschoven hulppost van het Rode Kruis." Het
wegenwachtpakket kent ook BLS. "Alleen huren wij de coaching niet in
maar laten die verzorgen door onze eigen afdeling Opleidingen. Ook de
volledige opleiding EHBO is bij ons altijd een interne opleiding geweest. Het
gaat tenslotte om bijna twaalfhonderd mensen, van wie er constant zo’n
driehonderdvijftig op de weg zitten. Wij zien BLS als een noodzakelijke
aanvulling op het aloude EHBO-pakket. Het gaat altijd om snel en doeltreffend
ingrijpen, om de overlevingskans te vergroten. We zeggen wel eens: ‘Treat
first that kills first’. Dat betekent dat we onze wegenwachters leren om te
handelen volgens de ‘abc-formule’: 1 Airway, 2 Breathing, 3 Circulation, in
die volgorde. In de praktijk komt het
regelmatig voor dat wegenwachters in een situatie terechtkomen waarbij ze de
kennis van BLS hard nodig hebben. Straathof: "Gedurende het afgelopen
jaar is de Wegenwacht ongeveer tweeënvijftighonderd keer met slachtoffers in
aanraking gekomen, regelmatig ook als first responder. In veel gevallen waren
het situaties waarin Basic Life Support werd toegepast." De wegenwacht heeft nog
geen AED op de auto’s, maar daar komt verandering in. "We zijn er mee
bezig. Sinds januari hebben we het alvast in de opleiding opgenomen en er is op
locatie mee geoefend. De politie Kennemerland heeft er een proef mee gedaan,
die is inmiddels geëvalueerd en de uitkomst was bevredigend." BLS blijkt daarmee een
welkome aanvulling op de opleiding van hulpverleners. Vooral politie,
brandweer en wegenwachters hebben baat bij de uitgebreide cursus. Het wordt
over het algemeen gezien als een diepgaande aanvulling op de EHBO opleiding.
Een goede reden voor alle korpsen in Nederland om zich af te vragen of BLS
wellicht ook voor hen zinvol is? Elk leven dat gered kan worden door snel
handelen is er tenlotte één. [Incident, Jaargang 3, nummer 5, mei 2003] |
|
Jeugdbegrenzer aan de tapkast? Oud-cafébaas Chris Florijn (52) heeft een restaurant in een zwemaccomodatie in een volkswijk in Amsterdam-Noord. Florijn is een ondernemer van de oude stempel, die het vak nog ‘met een schop en een klap’ heeft geleerd. Zijn restaurant Floraparkbad stelt hij alleen open voor bezoekers van het zwembad. Als ondernemer ‘met horeca-ogen en -oren’ kent hij zijn ‘rotjongens’. Florijn is geen voorstander van het volledig weren van jeugd: ‘Dat is niet verstandig, dan bouw je een aversie op tegen je zaak. Mogen ze er als jongere niet in, dan komen ze ook niet als volwassene.’ Wel let hij goed op de leeftijd, bij twijfel laat hij jongeren zich legitimeren. Valse legitimatiebewijzen en andere trucs traceert hij met z’n intuïtie: ‘Zo’n knaap van 18 komt twee biertjes halen, zogenaamd één voor z’n broer. Dan zeg ik, laat ‘m zelf maar effe komme’. Florijn is een vaderfiguur, die niet voor niets de bijnaam ‘Niet zeuren’ draagt. Hij houdt van een recht-door-zee aanpak. ‘Mijn devies luidt: Iedereen respecteren en consequent zijn. Ik ben zo’n type, die pakt ze nog bij hun oor. Zo’n groepje zeikerds heb ik wel eens vier weken de zaak uitgestuurd, nadat ze de suikerpot in het roomkannetje hadden omgekeerd. Dan weten ze ook precies waar mijn grens ligt.’ Johan Bloem (43), eigenaar van twintig cafés op de Grote Markt in Groningen, heeft een duidelijke visie op het probleem van de (te) jonge drinkers. De oplossing kwam vanuit de praktijk. In de loop van vrijdagmiddag druppelen de cafés langzaam vol, grotendeels met studenten. Maar er bleef altijd een groep jongeren van onder de zestien op het marktplein rondhangen, die nergens naar binnen mocht. Bloem: ‘Tijdens een overleg met de politie werd spontaan het idee geboren: laten we De Blauwe Engel voor hen openstellen.’ Dit café was op vrijdagmiddag altijd gesloten. Nu is het een soort jeugdhonk; van vrijdagmiddag 14:00 tot 17:00 uur kan de jeugd onder zestien jaar er terecht, maar het is ook open voor oudere bezoekers. Alleen wordt er die middag géén alcohol geschonken, de gokkasten zijn uitgeschakeld en ook de sigarettenautomaat is tijdelijk onklaar gemaakt. Na 17:00 uur gaat De Blauwe Engel weer open als ‘gewoon’ café en worden de ‘kids’ naar huis gestuurd, zodat ze op tijd zijn voor het eten. Johan Bloem: ‘We hebben een strak en duidelijk ‘deurbeleid’, perfect afgestemd met de politie. In alle cafés staat een ervaren portier. Jongeren onder de zestien komen er gewoon niet in. Dan hoef je binnen ook niet uit te zoeken wie wát mag drinken. Vorige week nog pakten we een knaap van vijftien op met een vervalst identiteitsbewijs. Die hebben we overgedragen aan de politie. Zijn ouders mochten hem ophalen van het bureau.’ De gemeente Groningen subsidieert het Blauwe Engel-project. Bloem: ‘Da’s wel nodig ook, want ze verteren bijna niks.’ Lachend: ‘Ze drinken hun zelf meegebrachte Yogo-Yogo of Appelsientje stiekem op het toilet, want daar vinden we de lege kartonnetjes. Te weinig geld om een cola’tje te kopen, maar al puber genoeg om zich te schamen dat ze nog aan dat fruitspul zijn.’ KHN Magazine, mei 2002 |
|
Autowijs en Sleutelslim Twee nieuwe Met de cursussen Autowijs en Sleutelslim wordt u van voor- tot achterlicht voorgelicht! Het is goed om te weten hoe uw auto ongeveer werkt. Zodat u bij pech zelf eenvoudige reparaties kunt verrichten of thuis enige onderhoudswerkzaamheden kunt doen. Met de nieuwe ANWB-cursussen Autowijs en Sleutelslim krijgt u meer inzicht in de techniek van uw auto. Iedereen die wat meer wil weten over de werking van de auto zal van deze cursussen veel profijt hebben. De cursus Autowijs geeft een globaal inzicht in het functioneren van een personenauto. De cursus Sleutelslim is bestemd voor diegenen die daarnaast ook praktisch met hun auto bezig willen zijn en die een paar vuile handen niet uit de weg gaan. Voor wie is de
cursus Autowijs bedoeld? Wat kunt u ermee in de praktijk? Na afloop van de cursus Autowijs staat u bijvoorbeeld sterker in uw schoenen, als u met uw garagehouder bespreekt wat er met uw auto dient te gebeuren. U heeft bijvoorbeeld geleerd wat het verschil is tussen een kleine en een grote onderhoudsbeurt. U leert begrijpen welke aanvullende reparaties verband houden met elkaar. En de rekeningen van uw garage zullen voor u voortaan geen geheimtaal meer bevatten. Ook zult u niet meer zo snel in paniek raken, als uw auto het onderweg plotseling laat afweten. U bent intussen immers 'autowijs' geworden. Opbouw van de
cursus Deelnamekosten Voor wie is de
cursus Sleutelslim bedoeld? Wat kunt u ermee in
de praktijk? Opbouw van de
cursus Deelnamekosten Hoe geeft u zich op? |
|
ANWB Koninklijke Nederlandse Toeristenbond Geacht ANWB-lid, Hierbij ontvangt u uw nieuwe lidmaatschapskaart. Bewaar 'm goed, want hij zal u nog vaak van pas kunnen komen telkens wanneer u gebruik wilt maken van een van de vele ANWB-diensten. Wij bevelen u dringend aan uw lidmaatschapskaart altijd mee te nemen wanneer u een ANWB-kantoor bezoekt. En houd uw kaart bij de hand wanneer u ons belt. Bij uw eerstkomende bezoek aan één van onze kantoren kunt u de oude kaart inleveren. Wij zorgen dan voor recycling! In de Kampioen van januari leest u hier meer over. De ANWB biedt meer dan
hulp bij pech onderweg of (reis-) verzekeringen. Voor alles wat te maken
heeft met toerisme, vervoer of vakantie, kunt u bij de ANWB terecht. De ANWB is een grote organisatie met veel verschillende afdelingen. Als u niet precies weet waar u met uw vragen moet zijn, belt u dan ons Centraal Informatienummer: 070-3141420. Op dat nummer kan vrijwel elke vraag worden beantwoord. En anders wordt u doorverbonden met de afdeling die u het best van dienst kan zijn. Regelmatig ontvangt u ons verenigingsblad De Kampioen of één van onze andere bladen, met tal van lezenswaardige artikelen. Ook met tips, voordeelaanbiedingen en aankondigingen van interessante evenementen! Wij vertrouwen erop, dat de ANWB voor u zal kunnen betekenen wat u ervan verwacht. Een krachtige bond, die ervoor zorgt dat u zich 'uit' net zo veilig en vertrouwd kunt voelen als 'thuis'. Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB Mr. P.A. Nouwen Hoofddirecteur P.S.: Wilt u even op uw nieuwe lidmaatschapskaart nagaan of al uw gegevens correct zijn? Zo niet, bel dan 070-3141440. Dank u wel. |
|
Europees
toeren op de rug van Oost vindt West. Uitputtend onderzoek en de unieke samenwerking tussen Japans vernuft en Europese degelijkheid stonden aan de wieg van de Honda PanEuropean. Met de ST 1100
introduceert Honda de meest geavanceerde toermachine van de jaren '90.
Ongetwijfeld de nieuwe trendsetter op toergebied. Maak een afspraak voor de proefrit van uw leven.
|
|
Een stukje geschiedenis Een slimme man Zijn volledige naam:
Warren E. Avis, luitenant-kolonel in het Amerikaanse bevrijdingsleger
gedurende de Tweede Wereldoorlog. Toen Avis na de oorlog, eenmaal terug in de
Verenigde Staten, zakenman werd en veelvuldig lange reizen moest maken, werd
hij geconfronteerd met de ergerlijke omstandigheid dat men, na een vlotte
vliegreis, bij aankomst op de plaats van bestemming vervolgens afhankelijk
was van het openbaar vervoer of de taxi. Na ieder werkbezoek moest opnieuw
een taxi worden besteld. En weer was het wachten, wachten en nog eens
wachten. 'Dat ging in het leger
wel even anders. . .', mijmerde Avis op zekere dag. Als de luitenant-kolonel
dan per vliegtuig arriveerde stond zijn jeep al volgetankt voor hem klaar.
Een perfecte organisatie! Zo kwam Warren Avis op
het idee om auto's te gaan verhuren op vliegvelden. Zijn systeem noemde hij
'Fly And Drive' en het werd in Amerika meteen een doorslaand succes. De
huurauto kon op het vliegveld van aankomst worden afgehaald en op de plaats
van vertrek weer worden ingeleverd. Dit was, in 1946, het begin
van Avis Airlines Rent-A-Car-System, later Avis Rent-A-Car. Hoe het begon in
Nederland De activiteiten van de
ARM en AVIS sloten zo natuurlijk op elkaar aan, dat in 1956 tot samenwerking
werd besloten. Vanaf dat moment ging de ARM onder de naam AVIS in Nederland
precies hetzelfde doen als Avis Rent-A-Car in de Verenigde Staten. In 1958
stonden er op het 'oude' Schiphol al tachtig auto's van AVIS Nederfand. En
daarbij is het bepaald niet gebleven! Vandaag geeft één telefoontje naar het
AVIS-kantoor in Amsterdam toegang tot een huurautopark van ruim
driehonderdduizend auto's over de hele wereld. Naast personenauto's zijn dat
ook bestelauto's en middenklasse en zware trucks. AVIS LEASE in
Nederland AVIS LEASE: Specialisten
in dienstverlening. Wat is dat: leasen? Pas later kwam de
'operational leasing': de leasemaatschappij draagt dan het economisch risico.
Hierbij gaat het meer om een vorm van beheer dan om financiering. De
leasemaatschappij beheert het object, de leasenemer maakt daar tegen betaling
gebruik van. Nog een stap verder gaat
de 'operational service leasing': operationele leasing, uitgebreid met een
pakket van uiteenlopende vormen van dienstverlening. Praktisch elk object kan
geleasd worden, zowel roerende als onroerende goederen. Toch, als men in de
wandeling hoort spreken over 'leasen' wordt doorgaans de operationele service
leasing van auto's bedoeld. En dat is ook de leasevorm die AVIS LEASE u aanbiedt. De voordelen van
autoleasing * De hoge investering in
een eigen autopark kan achterwege blijven, waardoor het uigespaarde
werkkapitaal op een meer produktieve en zinvolle manier kan worden
geïnvesteerd. * Een betere
balansverhouding tussen schuld en vermogen, waardoor de solvabiliteitspositie
van uw bedrijf aanzienlijk wordt versterkt. * Aanschaf, beheer en
instandhouding van een eigen autopark is voor nagenoeg alle bedrijven een
bedrijfsvreemde activiteit. Tegelijk is een optimaal functionerend autopark
de achilleshiel van ieder bedrijf. Plotselinge uitval van één of meer auto's
is een aanslag op uw produktiviteit. Het besef groeit, dat een eigen autopark hoge - soms deels
onzichtbare - extra bedrijfskosten impliceert. Immers: veel tijd, aandacht en
energie worden versnipperd besteed aan de diverse zaken die met autobeheer
samenhangen: aan- en verkoop, onderhoud, verzekeringen,
motorrijtuigenbelasting, schade-afwikkeling en brandstofbeheer. De
leasemaatschappij heeft zich erin gespecialiseerd om al deze rompslomp in één
keer deskundig en vlot van u over te nemen en af te handelen. Hetgeen tot een
aanzienlijke besparing kan leiden. * De exploitatiekosten
van iedere auto zijn voor een langere periode vooraf bekend. Afhankelijk van
de gekozen contractvorm (vast of variabel) en de calculatiemethode (open of
gesloten) bent u geheel dan wel grotendeels gevrijwaard van 'verrassingen'. U
kunt nauwkeurig budgetteren en realistisch plannen. Zonder onnodige
exploitatierisico's. Groei van de
leasemarkt Het leasen van auto's nam
in Nederland een aanvang in de zestiger jaren en heeft zich sindsdien sterk
uitgebreid. Er is een jaarlijkse groei van zo'n twintig procent. Naar
verwachting zullen er in 1991 ongeveer 300.000 lease-auto's op de weg zijn.
Steeds meer bedrijfsdirecties raken overtuigd van de voordelen die aan het
leasen van een autopark verbonden zijn. Of het nu om slechts enkele, dan, wel
om tientallen of soms honderden auto's gaat. Het is dus niet verwonderlijk
dat er een wildgroei ontstond van leasemaatschappij- tjes, die her en der als
paddestoelen uit de grond schoten. Mede daarom werd in 1983 de Vereniging van
Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA) opgericht, een samenwerkingsverband
van de grotere, gerenommeerde leasebedrijven in Nederland. Vanzelfsprekend is ook
AVIS LEASE lid van deze vereniging, die onder meer tot taak heeft om onder
haar leden de kwaliteit en professionaliteit in de uitvoering van de
leasecontracten te bevorderen. De leaseprodukten van
AVIS LEASE Was autoleasing
oorspronkelijk min of meer 'verhuur op lange termijn', inmiddels is het
leasen uitgegroeid tot een volwaardig zelfstandig produkt. Leasen bij AVIS LEASE
betekent dat u een ruime keuze heeft uit een volledig en doordacht
dienstenpakket: - open of gesloten calculatie; - vast, of variabel: het
unieke AVIS Safelease-contract; Waarom juist leasen
bij AVIS LEASE? Net als zijn auto's staat
ook AVIS LEASE zelf nooit te lang stil. AVIS LEASE is volop in ontwikkeling
en blijft zijn produkten uitbreiden met verbeteringen die de klant ten goede
komen. Beschrijvingen van de, tot op de dag van vandaag geactualiseerde,
unieke AVIS LEASE-diensten vindt u in de speciale AVIS LEASE Info-bladen. Voorzover deze nog niet
in uw bezit zijn: een telefoontje (020- 5641 633) is voldoende. Wij zorgen
dat u ze snel in huis heeft. |
De betekenis van scherp observeren.
De perfectie op microniveau die in de natuur is bereikt in zowel het observeren als het verwerken en interpreteren van gegevens, grenst aan het ongelooflijke. Wij mensen kunnen dit alles slechts met bewondering gadeslaan. Toch komen ook wij met onze 'menselijke' techniek inmiddels een heel eind. Het digitaliseren van informatie heeft het mogelijk gemaakt om uiteenlopende soorten ruimtelijke gegevens vlot en duidelijk te presenteren. Met dit krachtige hulpmiddel kan men tal van zaken aanpakken, zoals ruimtelijke analyse, planning, marketing, rampbestrijding, verspreidingsmodellering enz. In de praktijk komt ieder verschijnsel dat een ruimtelijke component heeft, voor de toepassing van deze technieken in aanmerking. Geo-Perfect biedt de juiste oplossing om ook uw ruimtelijk probleem inzichtelijk te maken. Wilt u zich eens oriënteren op de diverse mogelijkheden van aardobservatie (remote sensing) of het inwinnen en verwerken van allerhande geografische informatie? Of wilt u meer weten over kaartproduktie en het duidelijk presenteren van gegevens? Belt u maar eens naar Waddinxveen voor een afspraak! Daar ontdekt u dat u alle ruimte wordt geboden om uw vraagstuk opgelost te krijgen. Want Geo-Perfect weet altijd weer de beste systemen te combineren tot een configuratie die perfect op uw gebruiksdoel is afgestemd.
|
[Doelgroep: architecten]
|
Wat schuift het?
Geachte «aanhef», Kent u die uitdrukking? "Wat
schuift het…?"‘ Meestal gaat het dan over de euro’s die te verdienen
zijn. Allwin BV geeft aan deze
zegswijze een geheel nieuwe betekenis met SAXO, een nieuw en geavanceerd
systeem voor klassieke schuiframen. Ongetwijfeld kent u het
traditionele houten schuifraam, een vinding van ruim 300 jaar oud. De
voordelen ervan zijn duidelijk, de nadelen helaas ook. Het is mooi, elegant,
gedistingeerd en ruimtebesparend. Toch kleven er ook veel nadelen aan: het
raam laat tocht en kou door en geeft veel energieverlies en geluidsoverlast.
Het hapert soms en klappert in de wind. In samenwerking met TNO
Bouw heeft Allwin BV een nieuw en geavanceerd schuifraamsysteem ontwikkeld.
Voor dit systeem, SAXO genaamd, is inmiddels octrooi aangevraagd. Tijdens de
BouwRAI zal SAXO voor het eerst worden gepresenteerd. Het hart van SAXO wordt
gevormd door een aantal aandrukunits, die zijn gemonteerd in de
geleidingsrails. Bij het sluiten van het raam wordt dit mechaniek door het
gewicht van het raam geactiveerd, waarna het raam zich volledig klemvast
tegen het rubberen afdichtingsprofiel drukt. SAXO kan worden toegepast in
vrijwel alle bouwstijlen en geeft u een maximale ontwerpvrijheid. Met deze lang gezochte
technische doorbraak worden de technische bezwaren van het traditionele schuifraam
in één keer opgeheven en voldoet het aan alle moderne eisen die aan comfort,
veiligheid en gebruiksgemak worden gesteld. Anders gezegd: ‘Een raam met
SAXO, dat schuift!’ Tijdens de BouwRAI van
15 t/m 18 april a.s. kunt u de werking van SAXO met eigen ogen aanschouwen en
met eigen handen uitproberen. U vindt ons in de Europahal, stand nr. 08.525.
Bent u nu al nieuwsgierig? Schuif dan met uw muis naar onze website:
www.allwin.nl, of neem contact met mij op voor nadere informatie. En ‘wat schuift het’
voor u als u klassieke schuiframen, voorzien van het SAXO-systeem in daartoe
geëigende ontwerpen gaat toepassen? Misschien wel eeuwige roem, naast de
dankbaarheid van uw opdrachtgevers. Met vriendelijke groet, Allwin BV Eugène de Veld |
|
Tekst: Zo erg is het nou ook weer niet om een keertje de auto of de trein te nemen, als de residentie wat al te ver is om daarvoor de trappers te bestijgen. Een bezoekje aan Van Ruiten is zonder meer de moeite waard. Er is altijd wel een leuke aanbieding en je kijkt je ogen uit! René van Ruiten is dealer van o.a. de merken Trek, Scott, Marin, Giant en Klein. De Cannondale-specialist bij uitstek in zuidwest-Nederland. Bovendien één van de weinige vooraanstaande Treknology-dealers. En tenslotte: een 'pur sang' fietsliefhebber met wie het goed babbelen is. Je kunt er je lol wel op. Sommigen komen zelfs op de fiets... om alvast in de stemming te komen. Tot ziens! Min. Talmalaan 1 - 2285
EB Rijswijk - 070 - 3.94.14.70 |
Promotie-mailing voor Van Raalte Instore & Outdoor Signing
Voorzijde:
|
Achterzijde: |